هفت تاکتیتک حرفه ای زیرکانه
7تاکتیک حرفهای زیرکانه
یکی از کلیدهای موفقیت در شغل چه زمانی که به شما کاری پیشنهاد میشود یا به دنبال پیشرفت یا طرح حرکت بعدی هستید کنید، تصمیمگیری درست در مواقع بحرانی است. پشت همهی آن تصمیمهای بزرگ همواره تعداد بیشماری فرصتهای کوچک برای تصمیمگیری درست یا غلط که میتوانند تاثیر بزرگی داشته باشند، وجود دارد. در یک اقتصاد نامطمئن حتی دانستن چگونگی پیشرفت بسیار بحرانی است.
در زیر هفت تکنیک برای یاری به شما در حفظ کارتان بیان شده است:
1. به دنبال مقصر نباشید.
نقش خود را در مشکلات شرکت بدانید و در راهحلها همکاری کنید، این روش بهتر است تا اینکه مدیر یا همکاران خود را مقصر بدانید.
یکی از صاحبنظران میگوید: زمانی که خود را به عنوان کنترل کنندهی آینده خویش میبینید، میتوانید سخن خود را با همکارانتان تغییر دهید و بگویید، «باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا یان کار به سرانجام برسد»، یا «ممن است با مشکلات عمیقتری در آینده روبرو شویم»
2. از خرافهگرایی بپرهیزید و به کارتان برسید.
پیامی به همکارانتان بفرستید مبنی بر بیان اولویتها و تمرکز بر کاری که در دست است به جای پخش اطلاعات ذهنی.
«اگر شما زمان را صرف اندیشیدن پیرامون اتفاقات آینده کنید، بیحاصل است»
3. واقعبین باشید.
با نزدیک شدن به یک همکار و دوست مطمئن برای دستیابی به خط نهایی حقیقی شرکت خود تلاش کنید و از اضطراب بیهوده بپرهیزید.
پرداخت به اما و اگرها راحت است، ببینید رییس یا مدیر شما چه میداند و کشف کنید در آینده چگونه باید ظاهر شوید.
4. نقش قربانی را بازی نکنید.
تشخیص مشکلات شرکت شما را به هیچ جا نمیرساند مگر اینکه از راهحلهای راهبردی پیروی کنید.
«بخشی از یک سازمان بودن به معنی داشتن اطلاعات است، منطقی باشید و چنین رفتار کنید.»
5. دوراندیش باشید.
همکاری در لحظههای سخت مهمتر از همیشه است، بنابراین زیرکانه است که به خاطر آیندهی شرکت هر رقابتی را کنار بگذارید.
اگر شما با هم کار کنید، ایدهها و فکرهای زیادی برای انجام کارها دارید. همکاری میتواند یک راه بسیار قوی در پیشرفت شغل برای دوباره بهبود بخشیدن باشد و زمانی که کارها مقابل صورتتان خیره شدند دیگر احساس تنهایی و درهم شکستن نمیکنید.
6. شنونده باشید، نه گوینده.
به یاد داشته باشید چیزی که در طول ملاقات ناگفته مانده است به اندازهی محتوای دستور جلسه مهم است. اگر ما درباره نگرانیها و ترسها بحث نکنیم، دو سوم چیزی که مربوط به موفقیت پروژه است از دست میدهیم.
7. امیدوار باشید.
در محل کار، «بدبختی» دوستدار شرکت نیست، بنابراین تلاش کنید و بر روی احتمالات و موقعیتهای آتی تمرکز کنید.
آیا شما بیشتر با خوشبینی و امید بستن، درباره آینده اطمینان پیدا کنید یا اینکه به آن لگد بزنید؟ پاسخ به این پرسش، در نهایت رفتار و موفقیت شما را در چگونگی جذب دیگران تعیین میکند.
یکی از کلیدهای موفقیت در شغل چه زمانی که به شما کاری پیشنهاد میشود یا به دنبال پیشرفت یا طرح حرکت بعدی هستید کنید، تصمیمگیری درست در مواقع بحرانی است. پشت همهی آن تصمیمهای بزرگ همواره تعداد بیشماری فرصتهای کوچک برای تصمیمگیری درست یا غلط که میتوانند تاثیر بزرگی داشته باشند، وجود دارد. در یک اقتصاد نامطمئن حتی دانستن چگونگی پیشرفت بسیار بحرانی است.
در زیر هفت تکنیک برای یاری به شما در حفظ کارتان بیان شده است:
1. به دنبال مقصر نباشید.
نقش خود را در مشکلات شرکت بدانید و در راهحلها همکاری کنید، این روش بهتر است تا اینکه مدیر یا همکاران خود را مقصر بدانید.
یکی از صاحبنظران میگوید: زمانی که خود را به عنوان کنترل کنندهی آینده خویش میبینید، میتوانید سخن خود را با همکارانتان تغییر دهید و بگویید، «باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا یان کار به سرانجام برسد»، یا «ممن است با مشکلات عمیقتری در آینده روبرو شویم»
2. از خرافهگرایی بپرهیزید و به کارتان برسید.
پیامی به همکارانتان بفرستید مبنی بر بیان اولویتها و تمرکز بر کاری که در دست است به جای پخش اطلاعات ذهنی.
«اگر شما زمان را صرف اندیشیدن پیرامون اتفاقات آینده کنید، بیحاصل است»
3. واقعبین باشید.
با نزدیک شدن به یک همکار و دوست مطمئن برای دستیابی به خط نهایی حقیقی شرکت خود تلاش کنید و از اضطراب بیهوده بپرهیزید.
پرداخت به اما و اگرها راحت است، ببینید رییس یا مدیر شما چه میداند و کشف کنید در آینده چگونه باید ظاهر شوید.
4. نقش قربانی را بازی نکنید.
تشخیص مشکلات شرکت شما را به هیچ جا نمیرساند مگر اینکه از راهحلهای راهبردی پیروی کنید.
«بخشی از یک سازمان بودن به معنی داشتن اطلاعات است، منطقی باشید و چنین رفتار کنید.»
5. دوراندیش باشید.
همکاری در لحظههای سخت مهمتر از همیشه است، بنابراین زیرکانه است که به خاطر آیندهی شرکت هر رقابتی را کنار بگذارید.
اگر شما با هم کار کنید، ایدهها و فکرهای زیادی برای انجام کارها دارید. همکاری میتواند یک راه بسیار قوی در پیشرفت شغل برای دوباره بهبود بخشیدن باشد و زمانی که کارها مقابل صورتتان خیره شدند دیگر احساس تنهایی و درهم شکستن نمیکنید.
6. شنونده باشید، نه گوینده.
به یاد داشته باشید چیزی که در طول ملاقات ناگفته مانده است به اندازهی محتوای دستور جلسه مهم است. اگر ما درباره نگرانیها و ترسها بحث نکنیم، دو سوم چیزی که مربوط به موفقیت پروژه است از دست میدهیم.
7. امیدوار باشید.
در محل کار، «بدبختی» دوستدار شرکت نیست، بنابراین تلاش کنید و بر روی احتمالات و موقعیتهای آتی تمرکز کنید.
آیا شما بیشتر با خوشبینی و امید بستن، درباره آینده اطمینان پیدا کنید یا اینکه به آن لگد بزنید؟ پاسخ به این پرسش، در نهایت رفتار و موفقیت شما را در چگونگی جذب دیگران تعیین میکند.