دومین همایش کارآفرینی در بیوتکنولوژی

۰۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۳ کد : ۹۳۳۱ اخبار اخبار مرکزکارآفرینی
تعداد بازدید:۱۲۰۱
دومین نشست کارآفرینی و بیوتکنولوژی روز دوشنبه مورخ ۳ دی‌ماه ۹۷ در تالار آزادی با حضور اساتید و دانشجویان بیوتکنولوژی برگزار شد.

 لازم به توضیح است که ماهیت بین رشته‌ای بودن این رشته، مجموعه فعالیت‌های تجاری در این زمینه و نقش آن در اقتصاد محلی کاشان لزوم توجه بیشتر به بیوتکنولوژی را می‌طلبد.

بخش مهمی از اقتصاد و فعالیت‌هایی که از برندهای ممتاز منطقه‌ی کاشان محسوب می‌شوند شامل گلاب، اسانس، گیاهان دارویی، پرورش ماهیان زینتی، پرورش عقرب، زمینه تولید زالو و مشتقات آن و بسیاری از فعالیت‌های صنعتی مرتبط را شامل می‌شود.

ارتباط فعالیت‌های جاری با دانشگاه می‌تواند ضمن علمی و سپس صنعتی‌کردن و ورود فناوری‌های نوین ضامن استمرار و رشد این فعالیت‌ها باشد. به همین دلیل برنامه‌های مرکز کارآفرینی ارتباط و توجه هرچه بیشتر بین واحدهای تولیدی با دانشگاه است. در این نشست ابتدا آقای کارگرنژاد از متخصصین حوزه علمی و عملی کارآفرینی راهکارهای تبدیل ایده به ثروت سخنرانی و سپس گزارشی از فعالیت‌های خانوادگی خود را بیان نمودند. آقای کارگرنژاد از کارآفرینان برتر استان و ملی می‌باشند.

سپس آقای تولایی رئیس انجمن ژنتیک ایران در ارتباط با فرصت‌های موجود و شناخت ظرفیتهای محلی و ملی بیوتکنولوژی به عنوان یکی از رشته‌های مهم و تأثیرگذار، سخنرانی مبسوطی نمودند و به سؤالات دانشجویان پاسخ دادند.

تلاش و پیگیری مدیرگروه و اساتید بیوتکنولوژی چه در دوره جاری و گذشته در ایجاد شور و نشاط و همکاری با مرکز کارآفرینی مهم است و ما کمال تقدیر و تشکر از اساتید محترم این گروه داریم.

 

کلید واژه ها: همایش کارآفرینی بیوتکنولوژی


نظر شما :