همایش کارآفرینی در صنعت زالو

۲۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۷ کد : ۹۱۴۴ اخبار اخبار مرکزکارآفرینی
تعداد بازدید:۱۰۲۸
اولین همایش کارآفرینی در صنعت زالو با محورهای آشنایی با صنعت پرورش و تکثیر زالوی طبی و تشریح اهمیت و توجیه اقتصادی آن در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.

اولین همایش کارآفرینی در صنعت زالو با محورهای آشنایی با صنعت پرورش و تکثیر  زالوی طبی و تشریح اهمیت و توجیه اقتصادی آن در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.

مدیر مرکز کارآفرینی و رشد دانشگاه کاشان گفت: ترویج و تلاش جهت ایجاد مزرعه‌ی پرورش به ویژه در روستاها با هدف اشتغالزایی و همچنین انجام تحقیقات بین رشته‌ای در رابطه با این صنعت  در دانشگاه جهت استحصال فراورده‌هایی با ارزش افزوده از اهداف اصلی برگزاری این همایش بود.

مهندس داوود حسنعلیان خاطر نشان کرد: این همایش را می توان یکی از نمودهای ارتباط دانشگاه با جامعه و نقش راهبردی دانشگاه که باعث ایجاد اشتغال، ارزش افزوده از طریق شناسایی فرصت‌های جدید و استفاده از توان‌های بومی منطقه است دانست .

لازم به ذکر است این همایش با سخنرانی مهندس پیمبرپی کارآفرین برتر کشور در صنعت زالو با استقبال گسترده علاقمندان به سرمایه‌گذاری در این صنعت ، به صورت رایگان برگزار شد.

پرورش زالو از جمله مشاغل مولدی است که مشاغل جانبی زیادی در اطراف خود مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند. این کار تولیدی باعث می‌شود که اولا طب سنتی که در همه جای جهان به صورت جدی دنبال می‌شود، در ایران هم پیگیری شود و ثانیا مانع قاچاق غیرقانونی آن به کشورهایی که طالب آن هستند می‌شود و در ضمن می‌توان از این موجودات کوچک برای مصارف بهداشتی و آرایشی استفاده کرد و این صنعت را هم بیش از پیش در کشور بومی کرد.

 

 

 

 


نظر شما :