برگزاری همایش کارآفرینی در بیوتکنولوژی

۲۱ آذر ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۰ کد : ۷۷۹۵ اخبار اخبار مرکزکارآفرینی
تعداد بازدید:۱۱۵۷
اولین همایش کارآفرینی و بیوتکنولوژی با همت مرکز کارافرینی و با همکاری انجمن علمی ، گروه بیوتکنولوژی و امور فرهنگی دانشگاه با اجرای برنامه‌های متنوع در دانشکده علوم برگزار شد.

اولین همایش کارآفرینی و بیوتکنولوژی با همت مرکز کارآفرینی و با همکاری انجمن علمی ، گروه بیوتکنولوژی و امور فرهنگی دانشگاه در روز 20 آذرماه با اجرای برنامه‌های متنوع در دانشکده علوم برگزار شد.

در این همایش ابتدا آقای دکتر کدخدایی از دانشگاه صنعتی اصفهان و یکی از محققان صاحب‌نام این حوزه به بررسی افق‌های پیش‌روی بیوتکنولوژی پرداخت و سپس آقای دکتر ابراهیم‌آبادی قابلیت‌های گل محمدی به عنوان یکی از مزیت‌های مهم منطقه کاشان را تشریح نمودند و دانشجویان نیز با شرکت در دو مسابقه ایده‌پردازی و پوستری به رقابت با هم پرداختند که در نهایت دو پوستر و یک ایده به عنوان برتر انتخاب و جوایز خود را دریافت نمودند.

 

همراستا کردن پژوهش‌ها و تحقیقات و رویکردهای گروه بیوتکنولوژی با فرصت‌های موجود و تمرین ایده‌پردازی به منظور تشکیل استارتاپ‌ها از اهداف تشکیل این همایش بود. رویکرد تحقیقات با هدف حل مشکلات در این حوزه می‌تواند حلال بخشی از مشکلات طبیعی از خشکی، کم‌آبی، شوری و همچنین صنایع غذایی، ماهیان زینتی و غیره باشد. تحقیقات مبتنی بر نیاز بیوتکنولوژی می‌تواند پلی ما بین فناوری‌های نوین با اقتصاد و مشکلات زیست محیطی  باشد.


( ۱ )

نظر شما :