برگزاری نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۳:۱۱ کد : ۸۴۵۴ اخبار رویدادها
تعداد بازدید:۲۷۹۸
​نخستین نمایشگاه سنگ و گوهر سنگ های قیمتی و نیمه‌قیمتی از تاریخ اول لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه در دانشکده علوم پایه دانشگاه برگزار گردید.

 ​نخستین نمایشگاه سنگ و گوهر سنگ های قیمتی و نیمه‌قیمتی از تاریخ اول لغایت 11 اردیبهشت‌ماه در دانشکده علوم پایه دانشگاه برگزار گردید.

آقای حسنعلیان، رئیس مرکز کارآفرینی با اشاره به اینکه اولین هنر کاربردی  بشر بر روی سنگ تجلی یافت افزود: نقش سنگ بعنوان یک ماده اولیه در تهیه ابزار کاربردی یا تزیینی بقدری مهم است که از چند صد هزار سال تاریخ گونه انسانی تا 8 هزار سال پیش پایه و اساس نامگذاری دوران زیست فرهنگی انسانی براساس سنگ تقسیم بندی شده است.

وی با بیان اینکه زایش هنر و صنایع دستی با تاریخ استقرار و مهمتر از آن استمرار و تداوم استقرار انسانی بی ارتباط نیست یکی از دلایل تعدد و تنوع صنایع دستی در کاشان تاریخ کهن و مستمر آن است تاکید کرد: به همین دلیل تاریخی منطقه کاشان ضمن نمایندگی صنایع فرهنگی کشور مشحون از صنایع خلاق می باشد .

وی احیاء سنگ ها را لازم دانست و خاطر نشان کرد: منطقی است که تلاش کنیم این توانهای مغفول مانده در زمینه سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی که ریشه در تاریخ کاشان دارد را احیا نماییم و دارایی موجود در منطقه را به سرمایه تبدیل کنیم با این تفکر که  استخراج معادن و فروش سنگ بصورت خام  به سمت ساخت وسایل هنری سنگی که بمراتب ارزش افزوده اقتصادی بیشتر، اثرات زیست محیطی کمتر، اشتغال بیشتر دارد حرکت کنیم و ضمن تقویت نواوری فروش فکر و هنر را جایگزین منابع طبیعی نماییم زیرا  با کمترین سرمایه گزاری می توان این صنعت که فصل مشترک اقتصاد، فرهنگ، صنعت، هنر و معدن است را فعال نمود.

 خاطرنشان می‌کند این نمایشگاه با همکاری مرکز کارآفرینی، گروه معدن، فروشگاه جم مارکت و آموزشگاه فنی و حرفه‌ای سین برگزار گردید.

 

 

 

 

 

 

 


( ۱ )

نظر شما :